Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
Vi har valt Klarna Checkout för att förenkla betalningsprocessen och tryggheten för dig som kund.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka den till oss i befintligt skick.
Varan återsänds tillsammans med noterat ordernummer till:

Lagerservice i Nässjö AB
c/o Nordic Premium Group
Vallgatan 8
571 41 Nässjö

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en speciallevererad vara börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Hämtar du inte ut varan i tid och återsänds paketet till vårt lager. Detta räknas som en ånger och vi kommer att debitera dig 150kr för returen.

Hur ångrar jag min vara?

Låt varan gå i retur genom att inte hämta ut den går bra. Då beräknar vårt lager er retur och hanteringskostnad på 150kr.
Om du ångrar ditt köp är du välkommen att skicka ett mail till order@nordicpremium.com innehållande följande:

  1. Namn och telefonnummer
  2. Ordernummer
  3. Vilken vara vill du ångra. Ange artikelnummer på varan.

Har du inte möjlighet att maila (order@nordicpremium.com) oss. Vänligen ring Nordic Premium Group AB på 010-207 88 77

Du har inte ångerrätt om:
Är varan öppnad gäller inte längre ångerrätten för din vara. Försegling avses även som en teknisk plombering då den innehåller en etikett med svensk text, vilket är lagstadgat i Sverige.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Vad händer sedan?
Returen behandlas och betalas av den som köpt varan och dras av i återbetalningen.

  1. Klista returfraksedeln på en trasnportsäker kartong eller i det emballage som varan fraktats i.
  2. Lämna in varan på närmaste servicepoint för det transportbolag som anlitats.
  3. Din vara återbetalas via Klarna

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

Garantier och service

Vi garanterar dig ett kosttillskott som uppfyller all europeisk standard för HACCP, säkra kosttillskott för konsument. Vår fabrik producerar enligt GMP och vi följer svensk lagstiftning. Vi har 100% garanterad hållbarhet på samtliga produkter. Skulle din vara uppvisa några tecken på fel vänligen kontakta oss med information och bild.

Vid defekt vara vänligen kontakta order@nordicpremium.com

Privat policy

”När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.” Mer kan du läsa under fliken GDPR.

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Leveranser

Leveranstiden beräknas från 2-5 dagar från att ordern är lagd. I orderbekräftelsen kan man se beräknat datum och spåra paketet. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet på ordererkännandet eller så kan du komma att bli kontaktad av företaget. Ej uthämtade paket returneras och frakten betalas av beställaren. Vi levererar med Schenker och postnord till närmaste ombud. Andra företag kan komma att användas vid speciella tillfällen.

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-